INFORMATION OM

Garanti

Under garantiperioden för ditt föremål kan du se tabellen nedan. Klicka på din produktkategori för en specifikation av garantin.

 

Garantivillkor

 
Produktkategori Garantitid
Smycken 14 karat guld 2 år
Smycken 925 silver 6 månader
Smycken 925 silver med YG- eller RG-plätering 6 månader för produktionsfel, 3 månader för plätering
Smycken stål 3 månader
Klockor 1 år
Klockrem 3 månader
Påsar 1 år
Solglasögon 1 år
Tillbehör 3 månader

Klockor

Vilken typ av garanti har jag på en klocka?

Klockor har 1 år garanti från det datum klockan köptes. Denna garanti gäller för klockans rörelse, händer och urtavla.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Batteriet
Glas
Klockrem
Krona
Klockor låda
Produkten skadas av användaren, till exempel orsakad av att objektet eller repor tappas.
Skador från vatten och eld.
Skador genom normal användning. Såsom repor på klockan, klockremmen eller glaset och missfärgning av klockan.
När batteriet slutar fungera, även om detta inom garantiperioden.

Vilka är reparationskostnaderna utanför garantin?

Om din reparation inte täcks av vår garanti debiteras kostnaden för att reparera föremålet. Reparationskostnader inkluderar materialkostnader, hanteringskostnader och fraktkostnader. Upp till 540 KR kommer vi inte göra en offert. Du accepterar detta när du accepterar våra allmänna villkor. När reparationskostnaderna är 540 KR eller mer får du först en offert.

Jewelry

Vilken typ av garanti har jag på silversmycken?

Det finns en 6 månaders garantitid från köpsdatumet. På silversmycken med gyllene plätering finns det 3 månaders garanti från inköpsdatumet. Pläteringen är ett tunt lager av 14 karat guld. Detta lager kommer att slitas ut över tiden och från användning. Denna garanti täcker endast material- och produktionsfel.

Vilken typ av garanti har jag på guldsmycken?

På 14 karat smycken har du en 2 års garanti period från inköpsdatumet.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Fraktur (såvida det inte är ett tydligt produktionsfel).
Förlust på baksidan (poussettes).
Skador på grund av normalt slitage, felaktig användning eller fel behandling.
Missfärgning från användning av vatten, parfym, tvål, lotion eller hårspray.
Missfärgning från hudens höga surhet.
Missfärgning från rengöring av smycken med kemikalier.
Garantin avslutas av tredje part.

Vilka är reparationskostnaderna utanför garantin?

Om din reparation inte täcks av vår garanti debiteras kostnaden för att reparera föremålet. Reparationskostnader inkluderar materialkostnader, hanteringskostnader och fraktkostnader. Upp till 540 KR kommer vi inte göra en offert. Du accepterar detta när du accepterar våra allmänna villkor. När reparationskostnaderna är 540 KR eller mer får du först en offert.

Klockrem

Vilken typ av garanti har jag på en klockrem?

Det finns en 3-månaders garanti tid på klockremmen från inköpsdatumet. Garantin täcker endast produktionsfel.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Slitage på armbandet på grund av normal användning.
All slitage eller defekter som inte bedöms som ett produktionsfel.

Väskor och plånböcker

Vilken typ av garanti har jag på väskor och plånböcker?

På väskor och plånböcker finns det en garantitid på 1 år från inköpsdatumet. Denna garanti täcker endast produktionsfel eller defekter på produkten en dragkedja och trasiga lås.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Denna garanti täcker inte slitage eller skador orsakade av normal användning, fel användning (som att bära ovanliga föremål i påsen), slitage av skrubba mot en grov yta, olyckor, exponering för extrema temperaturer och skador på grund av exponering för kemikalier.

Solglasögon

Vilken typ av garanti har jag på solglasögon?

Det finns en garantitid på ett år för solglasögon från inköpsdatumet. Denna garanti täcker endast produktionsfel eller defekter på produkten, såsom lösa glasögon eller beläggning, produktionsfel i gångjärnen eller delar som saknas.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Repor eller bucklor på glasögon eller ram.
Släpp dina solglasögon.
Missfärgning av delarna.
Delar bryter.
Tecken på användning eller användarskada.

Tillbehör

Vilken typ av garanti har jag på tillbehör?

Det finns en 3 månaders garanti tid på tillbehör från inköpsdatumet. Garantin täcker endast produktionsfel.

Vilka frågor täcks inte av garantin?

Tecken på användning eller användarskada.
Skador på grund av exponering för extrema temperaturer eller kemikalier.
Skador på grund av hantering av tredje part.

Några frågor?

Kontakta vår kundtjanst.

Språk